help field problem

Started by legoboy, November 15, 2011, 02:01:19 PM

Previous topic - Next topic

legoboy

I have the editor of creeper world 2
I have an question how to make fields Moving ??? . i cant understand how to do this.

:'( ??? ??? can someone help me ??? ???  :'(

ps: sorry for my bad english, i am dutch)

Grauniad

I unlocked the topic, since people won't be able to help you if they can't respond.
A goodnight to all and to all a good night - Goodnight Moon

J

Nederlander? maakt 't al een stuk makkelijker :P
Selecteer een 'field' en ga naar het tabblad fields. Zorg dat er een 'pin field' (het vierkantje) in je 'field' staat. Ga dan naar het tabblad actions en klik op 'create move action' (pijltje naar rechtsboven onder initial delay). Ga met je muis naar de plek waar de linkerbovenhoek van je field naar toe moet bewegen (in het speelveld). Vul bij X en Y in wat er bij 'subcell coords:' staat (subcell coords: [X,Y]). Start het spel op en je zult zien dat je 'field' in 5 seconden naar de plek toe gaat waar je de coördinaten van hebt ingevoerd!

legoboy

hey bedankt hoor ;D ;D sorry voor de lock ik ben niew... 8)

Cavemaniac

Quote from: J on November 15, 2011, 02:35:40 PM
Nederlander? maakt 't al een stuk makkelijker :P
Selecteer een 'field' en ga naar het tabblad fields. Zorg dat er een 'pin field' (het vierkantje) in je 'field' staat. Ga dan naar het tabblad actions en klik op 'create move action' (pijltje naar rechtsboven onder initial delay). Ga met je muis naar de plek waar de linkerbovenhoek van je field naar toe moet bewegen (in het speelveld). Vul bij X en Y in wat er bij 'subcell coords:' staat (subcell coords: [X,Y]). Start het spel op en je zult zien dat je 'field' in 5 seconden naar de plek toe gaat waar je de coördinaten van hebt ingevoerd!


Hey J!

It looks like your message got scrambled - I can't make anything out!

;D

Welcome legoboy, you'll fit right in here - there's a (disproportionately!) large Dutch contingent within the CW community. Something to do with fighting back the fluids for centuries apparently...

;)
Be yourself. Everyone else is already taken.

J

It's dutch
Quote from: legoboy on November 15, 2011, 02:57:14 PM
Thanks ;D ;D sorry that I locked this topic, I'm new here... 8)

Cavemaniac

Quote from: J on November 16, 2011, 08:52:54 AM
It's dutch
Quote from: legoboy on November 15, 2011, 02:57:14 PM
Thanks ;D ;D sorry that I locked this topic, I'm new here... 8)

Yarp - please excuse my idea of humour!

:D
Be yourself. Everyone else is already taken.

thepenguin

Quote from: Cavemaniac on November 16, 2011, 01:14:38 AM
there's a (disproportionately!) large Dutch contingent within the CW community. Something to do with fighting back the fluids for centuries apparently...

http://www.microsofttranslator.com/bv.aspx?from=nl&to=en&a=http%3A%2F%2Fknucklecracker.com%2Fforums%2Findex.php%3Ftopic%3D8756.0

I wish I could be logged in w/ this ;) that way all foreign words are english, piece o' cake
We have become the creeper...

CobraKill

It actaully translates wrong :P
Never trust a computer that doesn't fit through your nearest window.

Grauniad

Guys, please. this is a regular board. On-topic is appreciated.
A goodnight to all and to all a good night - Goodnight Moon

crazyone76

it seem ike allot of dutch ppl here

meeeeee!!! 8)
go Dutch
go Netherlands
Holland ftw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

legoboy

Yes now it is moving :D but.. how to "loop" it i cant do that... :-[

J

#12
bij 'actions' moet je het vakje 'loop' aanvinken. er moeten daarvoor wel meerdere 'move' acties met verschillende coördinaten in staan. In het vakje 'time (frames)' kun je invoeren hoe lang hij er over moet doen. Voor 1 seconde voer je in 30, voor 2 seconden 60 ect. In het vakje 'end delay' kun je invoeren hoe lang hij moet wachten voordat hij met de volgende actie verdergaat. Als hij onderaan de lijst is begint hij weer van voor af aan (als 'loop' aangevinkt is).

Michionlion

Quote from: legoboy on November 18, 2011, 10:36:44 AM
Yes now it is moving :D but.. how to "loop" it i cant do that... :-[

I don't know much about fields, but their interface is much the same as phantoms and drones; I think there is a 'repeat' option that accepts a number, if you put the number high enough (or negative, not sure about that though) then it should simply repeat it for the duration of the map.

Dutch:
Ik weet niet veel over velden, maar de interface is grotendeels hetzelfde als fantomen en drones, ik denk dat er een 'herhaling' optie dat een aantal accepteert, als je het aantal hoog genoeg is (of negatief is, niet zeker van dat de maar) dan moet het gewoon herhalen voor de duur van de kaart.

(Google Translate)
"Remember kids, the only difference between science and messing around is writing it down."
                                                                                                                         - Adam Savage

My website
My CW1, and CW2 maps!

J

Quote from: Michionlion on November 18, 2011, 12:38:36 PM
Dutch:
Ik weet niet veel over fields, maar de interface is grotendeels hetzelfde als bij phantoms en drones (gateway), ik denk dat er een 'herhaling' optie dat een aantal accepteert, als je het aantal hoog genoeg is (of negatief is, maar dat weet ik niet zeker) dan moet het gewoon herhalen voor de duur van het level.
Fields work a bit different then phantoms and drones. Fields werken anders dan drones en phantoms, maar die komen later nog wel een keer aan bod. met wat proberen moet je er wel uitkomen!