Knuckle Cracker

Creeper World 2 => Custom Map Discussion => Topic started by: legoboy on November 15, 2011, 02:01:19 PM

Title: help field problem
Post by: legoboy on November 15, 2011, 02:01:19 PM
I have the editor of creeper world 2
I have an question how to make fields Moving ??? . i cant understand how to do this.

:'( ??? ??? can someone help me ??? ???  :'(

ps: sorry for my bad english, i am dutch)
Title: Re: help field problem
Post by: Grauniad on November 15, 2011, 02:06:01 PM
I unlocked the topic, since people won't be able to help you if they can't respond.
Title: Re: help field problem
Post by: J on November 15, 2011, 02:35:40 PM
Nederlander? maakt 't al een stuk makkelijker :P
Selecteer een 'field' en ga naar het tabblad fields. Zorg dat er een 'pin field' (het vierkantje) in je 'field' staat. Ga dan naar het tabblad actions en klik op 'create move action' (pijltje naar rechtsboven onder initial delay). Ga met je muis naar de plek waar de linkerbovenhoek van je field naar toe moet bewegen (in het speelveld). Vul bij X en Y in wat er bij 'subcell coords:' staat (subcell coords: [X,Y]). Start het spel op en je zult zien dat je 'field' in 5 seconden naar de plek toe gaat waar je de coördinaten van hebt ingevoerd!
Title: Re: help field problem
Post by: legoboy on November 15, 2011, 02:57:14 PM
hey bedankt hoor ;D ;D sorry voor de lock ik ben niew... 8)
Title: Re: help field problem
Post by: Cavemaniac on November 16, 2011, 01:14:38 AM
Quote from: J on November 15, 2011, 02:35:40 PM
Nederlander? maakt 't al een stuk makkelijker :P
Selecteer een 'field' en ga naar het tabblad fields. Zorg dat er een 'pin field' (het vierkantje) in je 'field' staat. Ga dan naar het tabblad actions en klik op 'create move action' (pijltje naar rechtsboven onder initial delay). Ga met je muis naar de plek waar de linkerbovenhoek van je field naar toe moet bewegen (in het speelveld). Vul bij X en Y in wat er bij 'subcell coords:' staat (subcell coords: [X,Y]). Start het spel op en je zult zien dat je 'field' in 5 seconden naar de plek toe gaat waar je de coördinaten van hebt ingevoerd!


Hey J!

It looks like your message got scrambled - I can't make anything out!

;D

Welcome legoboy, you'll fit right in here - there's a (disproportionately!) large Dutch contingent within the CW community. Something to do with fighting back the fluids for centuries apparently...

;)
Title: Re: help field problem
Post by: J on November 16, 2011, 08:52:54 AM
It's dutch
Quote from: legoboy on November 15, 2011, 02:57:14 PM
Thanks ;D ;D sorry that I locked this topic, I'm new here... 8)
Title: Re: help field problem
Post by: Cavemaniac on November 16, 2011, 01:58:02 PM
Quote from: J on November 16, 2011, 08:52:54 AM
It's dutch
Quote from: legoboy on November 15, 2011, 02:57:14 PM
Thanks ;D ;D sorry that I locked this topic, I'm new here... 8)

Yarp - please excuse my idea of humour!

:D
Title: Re: help field problem
Post by: thepenguin on November 16, 2011, 07:48:07 PM
Quote from: Cavemaniac on November 16, 2011, 01:14:38 AM
there's a (disproportionately!) large Dutch contingent within the CW community. Something to do with fighting back the fluids for centuries apparently...

http://www.microsofttranslator.com/bv.aspx?from=nl&to=en&a=http%3A%2F%2Fknucklecracker.com%2Fforums%2Findex.php%3Ftopic%3D8756.0

I wish I could be logged in w/ this ;) that way all foreign words are english, piece o' cake
Title: Re: help field problem
Post by: CobraKill on November 16, 2011, 09:54:41 PM
It actaully translates wrong :P
Title: Re: help field problem
Post by: Grauniad on November 16, 2011, 10:25:23 PM
Guys, please. this is a regular board. On-topic is appreciated.
Title: Re: help field problem
Post by: crazyone76 on November 17, 2011, 02:51:34 AM
it seem ike allot of dutch ppl here

meeeeee!!! 8)
Title: Re: help field problem
Post by: legoboy on November 18, 2011, 10:36:44 AM
Yes now it is moving :D but.. how to "loop" it i cant do that... :-[
Title: Re: help field problem
Post by: J on November 18, 2011, 11:01:43 AM
bij 'actions' moet je het vakje 'loop' aanvinken. er moeten daarvoor wel meerdere 'move' acties met verschillende coördinaten in staan. In het vakje 'time (frames)' kun je invoeren hoe lang hij er over moet doen. Voor 1 seconde voer je in 30, voor 2 seconden 60 ect. In het vakje 'end delay' kun je invoeren hoe lang hij moet wachten voordat hij met de volgende actie verdergaat. Als hij onderaan de lijst is begint hij weer van voor af aan (als 'loop' aangevinkt is).
Title: Re: help field problem
Post by: Michionlion on November 18, 2011, 12:38:36 PM
Quote from: legoboy on November 18, 2011, 10:36:44 AM
Yes now it is moving :D but.. how to "loop" it i cant do that... :-[

I don't know much about fields, but their interface is much the same as phantoms and drones; I think there is a 'repeat' option that accepts a number, if you put the number high enough (or negative, not sure about that though) then it should simply repeat it for the duration of the map.

Dutch:
Ik weet niet veel over velden, maar de interface is grotendeels hetzelfde als fantomen en drones, ik denk dat er een 'herhaling' optie dat een aantal accepteert, als je het aantal hoog genoeg is (of negatief is, niet zeker van dat de maar) dan moet het gewoon herhalen voor de duur van de kaart.

(Google Translate)
Title: Re: help field problem
Post by: J on November 18, 2011, 04:23:12 PM
Quote from: Michionlion on November 18, 2011, 12:38:36 PM
Dutch:
Ik weet niet veel over fields, maar de interface is grotendeels hetzelfde als bij phantoms en drones (gateway), ik denk dat er een 'herhaling' optie dat een aantal accepteert, als je het aantal hoog genoeg is (of negatief is, maar dat weet ik niet zeker) dan moet het gewoon herhalen voor de duur van het level.
Fields work a bit different then phantoms and drones. Fields werken anders dan drones en phantoms, maar die komen later nog wel een keer aan bod. met wat proberen moet je er wel uitkomen!